onsdag 24. oktober 2012

Hybelleilighet

Denne oppgaven har bestått i å innrede en visningsleilighet på ca 18 kvm for en kundegruppe i alderen 20-35 år. Det første som ble gjort var å lage en kundeanalyse, der jeg bestemte meg for en mer konkret aldersgruppe, litt om interesser og livvstil. Jeg bestemte meg for å rette leiligheten mot en kundegruppe på 25-30 år, med trening og friluftsliv som interesser og sosial livsstil.

Jeg valgte å gå for en minimalistisk stil, med et ungt uttrykk. Hovedfargen i leiligheten er klassisk hvit. Kjøkkenet er i sort høyglans, med intergrerte hvitevarer og skjult vifte. Interiørelementene går for det meste i hvit høyglans, men bordene er i vanlig hvitt. Sorte bordben og høyglans i interiøret harmonerer godt sammen med sort høyglans.

Jeg har lagt vekt på oppbevaring under begge bordene, i tillegg til godt garderobeskap igangen, kommode og hyller med gode oppbevaringsmuligheter ellers i leiligheten. Sofa med sjeselong gir rom for gjester, samtidig som man har en god seng. Bordet er utstillt som et skrivebord for å få en god romfølelse, og kan med enkelthet flyttes ut på gulvet ved behov. Stablestoler er også valgt med tanke på romfølelse.

I Funksjonsanalysen fikk vi oppgitt at dette er leiligheter som skal lages med tanke på unge mennesker i etableringsfasen, med lav økonomi. IKEA har mange gode flerfunksjonelle møbler til en rimelig pris, derfor er alle møbler hentet herfra.

Dette har vert en krevende "første-oppgave" der jeg har strevd mye, gjort meg mange gode erfaringer, samtidig som jeg har hatt det gøy under hele prosessen.

Gleder meg til neste oppgave, som denne gangen blir en utstillingsoppgave :)

Bilder kommer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar