torsdag 8. november 2012

Utstilling: Håndarbeid

Min første utstillingsoppgave i valgfag var å lage utstilling i biblioteket i Skakkesenteret.
Jeg samlet inn forskjellige hjemmestrikka/hekla produkter og satte i gang.

Oppgaven ble gjort etter innfallsmetoten, så jeg la tingene utover gulvet og sorterte litt etter farge. Det første jeg gjorde var å henge ting ned fra taket, deretter bygget jeg utstillingen nedover og utover bordet.

Resultatet ble et "overlesset" bord med hjemmelagede artikler sammen med håndarbeidsbøker. Et kreativt bord som sprer skaperglede.



I barneavdelingen skulle jeg lage utstillingen i en glassmonter. Jeg fant frem gamle dukkeklær som min datter har brukt og satte sammen litt i hver hylle, sammen med et par bøker og noen nøster.
En glassmonter er nok ikke det mest spennende å ha utstilling i for barn, så for neste barneutstilling har vi gjort en avtale om at den skal lages på et bord. Mye mer spennende for barn å kunne både SE og TA på :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar