torsdag 28. februar 2013

Krim

Februarutstillingen hadde krim som tema, så her var det bare å slippe fantasien løs:) Som ved de andre utstillingene har jeg samme podiet til disposisjon. For å få litt forandring ønsket jeg denne gangen å ha en svart duk som dekket podiet. Svart og rødt er farger jeg forbinder med krim, jeg bad derfor om å få bøker i disse fargene. Etterhvert som jeg skisset kom ideene på løpende bånd.
Jeg ønsket en utstilling krydret med elementer fra krimverdenen, ting som kan sette leserne i krim-stemning. En utstilling som har med elementer fra etterforksningsverdenen og er spennende å se på.

Før utstillingsdagen skrev jeg ut bokstaver i illustrator, skar dem så ut i kapa-papp og malte dem røde. Utstillingsdagen startet jeg med å sy duken, deretter la jeg rød sytråd tilfeldig rundt på podiet. Så startet jeg arbeidet med å bygge opp selve utstillingen.

Nedenfor vises prosessen i bilder, med litt tekst til hvert bilde.

 
Skisse
                                                 
 
Første podie, åpen bok med egendesignet bokmerke, briller, stor kopp og twistpose.
 
Hengende fra taket overskrift i store, røde bokstaver som er limt på lamineringsark som er sydd sammen med rød tråd. Stemningsbilde som jeg har tatt av min datter som leser.
 
 
Pleksiboks med bok, håndjern og tang.
 
Pleksiboks med lydbok, forstørrelsesglass, pinsett og børste.



Bokstabel på toppen, med nøklene til håndjernene.
 
 


Endelig utstilling sett fra tre sider. Utstillingen er oversiktlig og viser godt igjen, samtidig som den har spennende detaljer som "dukker opp" når man kommer nærmere.

 
 
Utstillingen er laget med tanke på at det skal være lett å bytte ut bøkene
etterhvert som bøker blir lånt ut.


 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar