onsdag 14. november 2012

Mat og Mote

Denne oppgaven bestod av 2 deler. Første delen var en gruppeoppgave, der vi skulle velge om vi ville lage en utstilling om økologisk mat eller mote, med salg som tema. Min gruppe valgte mat.

Vi har hatt to uker på utstillingen. Oppgaven har vert krevende, med mye arbeid og kort tidsfrist. Spennede og lærerikt å arbeide raskt og å hele tiden passe på at jeg får dokumentert arbeidet.
En del av oppgaven var å tegne skisser. Det synes jeg er veldig gøy, og jeg koste meg når jeg arbeidet med dette.

Gruppen tok flere bilder, og ble enige om tre bilder å levere inn:




 
 
I andre del av oppgaven skulle vi lage hver vår utstilling. Vi kunne velge vindusutstilling eller utstilling i et butikklokale. Jeg valgte vindusutstilling.
 
  Ordet økologisk forbinder jeg med mennesker som ønsker å leve sunt, enkelt, og gjerne i pakt med naturen. Med dette som utgangspunkt ønsket jeg å lage en utstilling som skulle være levende, enkel, og innby til tanker om de "romantiske gamle dager".
 
Jeg gjorde flere forsøk, og flyttet elementene flere plasser før jeg kom til mitt endelige resultat. På dette bildet mangler den siste finishen, et rødt element i melkespannet, som skal skape harmoni med de røde røde elementene i bildet.
 
 
 
 
 
Jeg kunne tenkt meg en gammel ramme rundt bildet for å få mer balanse i utstillingen, aller helst en ramme av gammelt treverk, men materialvalget på skolen er begrenset, og jeg hadde dessverre ikke slikt hjemme. 
 
Røde greiner som slynger seg opp i utstillingen gjør utstillingen hel. De organiske greinene bryter fint med de andre geometriske elementene. Helt til slutt fikk melkespannet en "dæsj" mose på toppen.
 
Endelig ferdig med utstillingen:) 
 
 
 
 
Nå er jeg spent på neste oppgave :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar