torsdag 8. november 2012

Utstilling: Bok debutanter

Min andre utstillingsoppgave i biblioteket.
I denne oppgaven har jeg brukt mer tid på forarbeidet. Jeg har skissert litt hvordan jeg så for meg utstillingen, i tillegg til at jeg har lett frem litt informasjon om utvalgte debutanter. Jeg har skrevet ut bilder og informasjon og/eller bok-omtale av noen av forfatterne, laminert dem for at de skal henge ned fra taket.

Jeg har vert bevisst på bruk av taket fordi det skaper blikkfang idet du kommer inn i lokalet. De laminerte bildene beveger seg og skaper hele tiden liv i utstillingen.

På selve bordet er det i denne utstillingen lagt vekt på et luftig inntrykk med glassbokser som har bøker både inni og oppå. De tynne stativene som er brukt på 3 bilder er med på å flytte det svevende uttrykket ned fra taket. Få bøker er også med på å skape god oversikt og gjøre det lett for besøkende å se de enkelte bøkene i utstillingen.


                                                             Luftig, lett og svevende...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar