lørdag 14. desember 2013

Nostalgisk jul

Oppgave: Etter inspirasjon fra besøket hos Bente Marie får du i lekse å lage din egen styling hjemme hos deg selv. Ta bilde av stylingen og legg det på bloggen, slik en interiørblogger ville laget innlegget.

Vi har kommet til midten av desember, og i stua mi dukker det stadig opp ny pynt. Jeg elsker desember måned, og koser meg med å pynte litt etter litt frem mot jul. jeg er ikke den som kaster meg rundt og har hele huset ferdig julepyntet 1. Desember, men de røde julegardinene kommer alltid opp da, sammen med julestjernen og adventsstaken. Hos meg blir det ikke jul uten innslag av rødt, selv om hovedfargen de senere årene har vert hvit. Jeg er veldig glad i engler, og kjøper flere hvert år. De eneste nissene du finner hos meg er de som barna har laget i barnehage og på skolen.

I dag viser jeg «sjeselongkroken» julepyntet. Det gamle bordet gjør nytten mens vi venter på å finne det rette bordet til salongen, og jeg synes faktisk ikke det er så stygt lenger. Bordet er arvet fra min farmor, og jeg har lenge tenkt at jeg skal male det, men det må nok utsettes enda noen år.


Jeg pynter med nytt og gammelt, og er såpass nostalgisk av meg at noen ganger betyr det ingenting at det ikke er så fint, bare det har en historie. Bare se på den skjønne engelen som min datter har laget, passer ikke den helt perfekt mellom alle de andre «kjøpetingene» vel? Trærne i sølvpaljetter har jeg laget.

Det gamle vinduet har jeg etter det lille småbruket mine foreldre hadde, og nå har jeg overlesset det med dill og dall. Ikke noe «less is more» her i gården neiJ 



Mix av kjøpepynt og hjemmelagde hjerter og kors fra fjorårets juleverksted, og dere må bare nyte den herlige syngende engelen. Den «syngemunnen» (som heller ser lettere sjokkert ut) er priceless synes jeg, og smelter mitt hjerte hver gang jeg ser på den J
 


 Jeg har for øyeblikket tatt ned noen bilder, og byttet dem med skilt og et herlig englebilde laget av min datter for noen år siden. Det bildet MÅ bare opp hvert år!

Levende lys og engleputer, alt klart for en god kopp te og en herlig lesestund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar